Trekt jouw webshop wel bezoekers, maar wordt er te weinig verkocht? Het conversiepercentage ligt gemiddeld wereldwijd net onder de 3%. Scoor jij lager met je webshop? Dan kan het heel verstandig zijn je webshop eens kritisch onder de loep te nemen. Waarschijnlijk kun je met een paar simpele aanpassingen de conversie snel verhogen. Ik zet hierbij 3 goede conversietips voor je op een rijtje.

Meerdere koop-buttons op de productpagina

Het is slim om er voor te zorgen dat er altijd een koop-button zichtbaar is op de site. Bezoekers zullen vaak scrollen en kunnen dan misschien de koop-button niet zo snel terugvinden en dus afhaken… Dat moet je voorkomen en dat kan door bijvoorbeeld bovenaan en onderaan de pagina een koop-button te plaatsen. Ook wanneer je bezoeker dan naar beneden is gescrolled, kan hij/zij de koop-button nog steeds vinden.

Indicatie voor lage voorraad

Mensen twijfelen nog wel eens over een aankoop en als ze dan zien dat er nog maar enkele producten op voorraad zijn, kan dit net het duwtje in de rug zijn om hun aankoop toch snel te maken. In WooCommerce kun je dit instellen bij WooCommerce > Instellingen > tab Producten > Voorraad > Vink ‘Activeer lage voorraad meldingen’ aan. Check nog wel even of dit ook wordt ondersteund door je thema.

Geef productaanbevelingen

Zorg ervoor dat er bij het product ook goede alternatieven staan vermeld. Dit kun je instellen bij Upsell en Cross Sell. Bij de aanbevelingen kun je de bezoeker een tip geven voor een alternatief product dat wellicht beter aan zijn/haar wensen voldoet. Ook kun je hier aanvullende producten aanraden om de waarde van de aankoop te verhogen.


Wil je aan de slag met een nieuwe WooCommerce webshop of meer resultaat behalen met je bestaande WooCommerce webshop? Meld je dan aan voor de INNONET WooCommerce Academy. Dit online programma bestaat uit een uitgebreide Online Marketing cursus voor webshops en allerlei tutorials en tips op het gebied van WooCommerce.

Momenteel zijn wij de inhoud van de INNONET WooCommerce Academy volop aan het invullen en daarom kun je je nu aanmelden voor slechts 12,95 [eenmalige kosten]. Voor dit kleine bedrag blijf je lid tot 30 juni 2019 en profiteer jij als eerste van alle nieuwe content die we steeds aanbieden. Zonder verdere aankondiging kan het genoemde bedrag worden verhoogd.