Affiliate Marketing Trends 2017 – In 2016 schreef ik een artikel over Affiliate Marketing Trends in 2016 en aangezien het nu 2017 is, is het wel tijd voor een update van dat artikel. Althans, de vraag is, zijn er nieuwe trends te benoemen voor 2017?

Humanisering

In eerder genoemd artikel schreef ik al kort iets over het persoonlijke karakter dat je kunt meegeven aan je affiliate website. Deze humanisering wordt volgens mij in 2017 nog belangrijker. Als jij overkomt als een betrouwbaar persoon en authentieke content publiceert waar mensen zich in herkennen zullen ze je veel eerder gaan volgen, beter leren kennen en aannemen dat hetgeen jij zegt ook waar is.

Via deze site is dit zeker iets wat ik wil uitstralen. Ik deel met jullie mijn eigen ervaring waar mogelijk en doe zaken niet mooier voor dan ze zijn. Als ik schrijf over een programma zoals de Affiliate Marketing Revolutie betekent het dat ik dit programma zelf ook heb gevolgd en uit eigen ervaring hierover schrijf. En een ander voorbeeld is de site Life-Style waar ik ook over onderwerpen zou kunnen schrijven die mij niet aanspreken, maar bewust kies ik er voor om dit niet te doen.

Toch merk ik dat humanisering niet altijd nodig is. Eén van mijn beter presterende affiliate webshops is Sweatpak. Een webshop zonder enig persoonlijk verhaal, maar wel een site die veel conversies oplevert. Overigens is het verschil bij die site wel dat ik er niet klakkeloos een feed op zet, maar elk product handmatig toevoeg en er een eigen tekst bij schrijf. Nu ik er zo over nadenk is dat dan het persoonlijke deel van die site en daardoor toch een stukje humanisering.

Influencer Marketing

De trend van Influencer Marketing ligt wel in het verlengde van de Humanisering. Met Influencer Marketing kies je naast de persoonlijke inhoud van je website ook voor de rol van influencer op jouw gebied. Ik ben momenteel druk bezig met een nieuw affiliate traject dat helemaal gericht is op influencer marketing. Binnenkort daarover zeker dus meer!

Cashback en kortingen

Volgens mij schreef ik niet eerder over dit onderwerp op deze site terwijl het toch een essentieel onderdeel van je Affiliate Marketing strategie kan zijn: het aanbieden van cashback en kortingsbonnen. Mensen blijven dol op korting en een goede korting kan iemand net over de streep trekken om een aankoop te doen. Unieke afspraken tussen jou als publisher en de adverteerder over bepaalde kortingen zou ik dan ook zeker aanraden. Hierbij is het dan natuurlijk extra rendabel om branchegericht te zoeken naar relevante adverteerders die aansluiten bij jouw aanbod.

Content is king

Je content is en blijft enorm belangrijk voor je affiliate site. Als je, zoals ik op deze site, maanden niets publiceert, is dat natuurlijk niet goed voor je ranking. En als je dan alleen nog organische bezoekers hebt, mag je blij zijn met 3 tot 5 bezoekers per dag. Wat dat betreft is deze site helaas niet het goede voorbeeld. Zorg jij echter wel voor verse content van goede kwaliteit, dan zal het bezoekersaantal vanzelf groeien.

Wat ik op het gebied van het creëren van content een goede tip is altijd om je niet puur op het product te focussen, maar juist op de achterliggende vraag. Dit zorgt voor hele andere content met een originele invalshoek. Als voorbeeld: je hebt een affiliate site met vakanties naar Spanje. Focus je dan niet alleen op zoektermen als vakantie Spanje, maar gebruik ook eens de achterliggende vraag: waar gaan we heen op vakantie? Veel minder concurrentie in Google en toch een zoekterm die veel wordt gebruikt. Juist je blog kan een goede plek zijn om deze vraag te beantwoorden.

Bedenk je ook dat mensen graag zoeken op trends. Voor een klant schreef ik ooit een blog over de trends voor nieuwe vloeren. Dit artikel scoorde supergoed zonder verder enige promotie voor het artikel. Het leverde nieuwe bezoekers op aan de site en dit bedrijf werd als autoriteit beschouwd door het gepubliceerde artikel.

Affiliate Marketing Trends 2017

Bovenstaand vind je diverse trends die wat mij betreft voor 2017 belangrijk zijn. Alhoewel trends… een trend is vaak van voorbijgaande aard en ik denk toch dat onderwerpen als content altijd belangrijk zijn geweest en dit ook zullen blijven. Omdat er binnen content nog wel verschuivingen plaatsvinden, vind ik deze toch echter wel passen in mijn rijtje.

Heb jij nog aanvullingen? Dan lees ik deze graag terug in de reacties!

Dit bericht heeft één reactie

Geef een reactie