Online Resultaat

Omzetgroei realiseer je met de juiste strategie

Innonet gebruikt als uitgangspunt graag het REAN-model (Reach, Engage, Activate, Nurture). Het model richt zich volledig op de customer journey van de doelgroep en maakt Online Marketing goed meetbaar. Van marketingplan tot online campagnes; er wordt altijd gestuurd op meetbare resultaten.

Wil je zelf aan de slag met Online Marketing, maar kun je wel wat tips gebruiken? Kom dan eens naar een workshop of training van Innonet.

Online Marketing

Elk traject wordt op maat samengesteld uit onderstaande werkzaamheden.

De basis voor elk Online Marketing traject is het zoektermonderzoek. Hiermee zoeken we uit wat de relevante zoektermen voor jouw website zijn.

We nemen je website grondig door op zoek naar technische verbeterpunten op SEO gebied. We zullen je er hier niet mee lastig vallen, maar vertellen je er uiteraard graag meer over.

Hoe is de tekst op jouw website geschreven en past deze stijl wel bij je bedrijf? We analyseren bijvoorbeeld of je het beste de u-vorm of de jij-vorm kunt gebruiken, maar ook kijken we of de Call-to-Actions wel goed verwoord zijn.

Waar nodig herschrijven we bestaande teksten en we voegen nieuwe teksten toe, zowel op de website als op landingspagina’s.

Elke week of elke maand een nieuw blogbericht? Wij zorgen er graag voor. Telkens met een andere invalshoek om zoveel mogelijk relevante bezoekers te bereiken. Onze blogservice is geliefd, omdat het zorgt voor continuïteit op je blog.

 

Externe links zijn een belangrijke rankingsfactor voor online vindbaarheid. Daarom gaan we voor je op zoek naar websites om een link op te plaatsen, van startpagina’s tot forums en blogs. Het doel is een goed en gevarieerd linkprofiel op te bouwen wat in jouw voordeel werkt.

Voorkomen dat Google AdWords een bodemloze put is, daar helpen wij je graag mee! Met relevante advertenties en zoektermen en de juiste instellingen van je campagne gaan we voor een maximaal rendement uit je advertenties. Ook Google Remarketing en Google Shopping stellen we graag voor je in!

Naast het instellen is het beheren van je AdWords account misschien nog wel belangrijker. Actief beheerde accounts presteren veel beter en daar zorgen we graag voor!

Facebook kan voor veel bezoekers en online zichtbaarheid zorgen, maar ook hiervoor geldt dat je pagina wel regelmatig bijgehouden moet worden. Met onze Facebook service zorgen wij ervoor dat er regelmatig nieuws op je pagina wordt vermeld en dat deze er steeds goed verzorgd uitziet.

Facebook biedt zoveel mogelijkheden om te adverteren dat we dit apart willen benoemen. Via Facebook kun je allerlei doelgroepen heel gericht benaderen en daarmee is het een goed reclamemedium. Ook heeft Facebook geavanceerde retargeting opties en kun je via Facebook adverteren op Instagram.

Zeker voor een merk met veel visuele content is Pinterest een bijzonder interessant kanaal dat voor veel exposure kan zorgen. Wil jij jouw bezoekers inspiratie meegeven? Kies dan voor Pinterest. Wij ondersteunen je graag bij het opzetten en bijhouden van het kanaal.

Er zijn nog veel meer social media kanalen, zoals Linkedin, Twitter, Instagram, Whatsapp, Snapchat etc. Welk kanaal je wilt gebruiken is afhankelijk van je doelgroep? Wij kijken graag samen met jou naar de mogelijkheden die er zijn op dit gebied en zorgen voor een plan van aanpak en de uitvoering daarvan.

Omdat we vinden dat je kennis hebt om te delen, geven we graag workshops op maat over Online Marketing. De ene keer worden we door een bedrijf gevraagd om een workshop te verzorgen, de andere keer organiseren we deze zelf en kan iedereen zich aanmelden. Op onze website en op Facebook houden we je op de hoogte!

Onderschat de kracht van e-mail zeker niet! Een goed doordachte e-mailcampagne kan z’n geld snel terugverdienen, zeker omdat e-mail een voordelig middel is en bovendien goed meetbaar. Zullen we eens samen kijken hoe jij e-mail kunt inzetten voor je bedrijf?

Hoe zorg je ervoor dat anderen jouw merk gaan promoten? Of wil je zelf geld verdienen met het schrijven over andere bedrijven? Wij hebben veel ervaring met affiliate marketing en zijn er nog steeds bijna dagelijks actief mee. We helpen je dan ook graag bij jouw affiliate marketing.

Wat doet de bezoeker op jouw website of webshop en hoe zorg je ervoor dat iemand sneller een aankoop doet? Met conversie optimalisatie wordt elke pixel op je website doorgelicht en bekeken of deze goed wordt ingezet. Natuurlijk meten we de resultaten en vergelijken we data, op zoek naar de hoogste conversies.

Elk Online Marketing traject wordt door ons maandelijks toegelicht in een rapportage. Hierin worden resultaten bijgehouden en bespreken we kort de conclusies. Ook lichten we werkzaamheden voor de komende maand toe in de rapportage en deze is hiermee een essentieel onderdeel van elk Online Marketing traject.