Heb jij 1 of meer websites? Dan weet je uit ervaring hoe belangrijk traffic naar je site is. Hoe meer bezoekers, hoe groter de kans is dat deze bezoekers op een link klikken en iets bestellen via jouw site. Maar hoe komen deze bezoekers naar je website? Een WordPress site maken, wat artikelen plaatsen en dan wachten op bezoekers is helaas lang niet genoeg. In dit artikel geef ik je tips waarmee je bezoekers naar je site kunt trekken.

Onderlinge links

Is dit je eerste website dan wordt het lastiger, maar heb je al meer websites dan kun je vanaf een goed bezochte website een link plaatsen naar je nieuwe site. Deze link zorgt er allereerst voor dat je site geïndexeerd gaat worden door Google, maar ook kan het je extra bezoekers opleveren. Zelf heb ik een overkoepelende website gemaakt waarop ik al mijn websites vermeld. Deze site kan bijvoorbeeld ook door bloggers en adverteerders gebruikt worden voor informatie.

Offline reclame

Zeker in het begin is het slim ook je offline netwerk te betrekken bij je nieuwe website. Vertel mensen dat je een site bent gestart en wellicht bezoeken ze je site of promoten deze zelfs bij hun vrienden. Op die manier kan de cirkel van website bezoekers snel groter worden.

Bevorder betrokkenheid

Zijn mensen eenmaal op je site geweest, zorg dan dat ze niet zomaar weer weggaan. Geef ze dus mogelijkheden om met jouw site in contact te blijven. Denk bijvoorbeeld aan het inschrijven op je nieuwsbrief of het liken van je Facebook pagina. Als mensen eenmaal aan jouw site verbonden zijn, kun je ze regelmatig blijven benaderen met jouw aanbod.

Retargeting en remarketing

Op Facebook kun je retargeting inzetten, in AdWords wordt het remarketing genoemd. Waar het op neer komt, is dat je een stukje code op je site plaatst en vervolgens een advertentie maakt die wordt getoond aan mensen die jouw website al eens hebben bezocht. Een erg effectieve methode om mensen opnieuw te attenderen op jouw website.

Gebruik Social Media

Naast je eigen accounts op social media kun je deze nog op veel meer manieren gebruiken. Op Facebook zijn bijvoorbeeld veel actieve groepen waar je reclame kunt maken voor jouw website. Zoek relevante Facebook groepen en meld je hier als lid aan. Dit kunnen branchegerelateerde groepen zijn, maar er zijn ook veel algemene groepen waarin je reclame mag maken. Dit geldt ook voor LinkedIn waar je je als expert kunt profileren door in relevante groepen te reageren. Uiteraard vermeld je hierbij dan even jouw website link!

Blijf schrijven

Google houdt van unieke en originele content en vooral als een website regelmatig nieuwe content heeft. Zorg dus dat je regelmatig nieuwe berichtjes toevoegt aan de website. Zelf zorg ik bij een nieuwe website dat ik de eerste weken minimaal 2-3 berichten per week toevoeg. Als de site goed gevuld raakt, dus rond de 25 berichten bevat, ga ik actiever aan de slag met promotie.

Wees creatief

Je creativiteit is van belang, zeker in de opstartfase van een nieuwe website. Door hard werken en creativiteit kun je met affiliate marketing leuk verdienen, maar het vereist vooral in het begin ook veel doorzettingsvermogen.

Bovenstaande tips kunnen je helpen bij het krijgen van een regelmatige stroom aan bezoekers van je website. Heb jij nog toevoegingen, dan lees ik ze graag bij de reacties!

Dit bericht heeft 3 reacties

  1. Gustavo Woltmann

    Onderschat zeker het effect van sociale media niet, veel marketeers vergeten LinkedIn, maar dat is in Nederland het tweede grootste sociale netwerk na Facebook. Tevens zijn een groot deel van de bezoekers echt op zoek naar informatie over nieuwe producten, etc… Er zijn dus echt wel wat potentiële klanten te vinden.

    Verder vind ik de tip van de retargeting best wel interessant.

Geef een reactie