Aanmeldingen voor mijn spiksplinternieuwe GA4 voor WooCommerce cursus zijn per direct geopend. Na jouw aanmelding krijg je toegang tot de 1e module hoe je Google Analytics 4 installeert op je website. Nieuwe modules worden in september en oktober wekelijks toegevoegd.
In deze cursus laat ik je stap voor stap zien hoe je Google Analytics 4 (GA4) instelt in jouw WooCommerce webshop. Ook krijg je veel handige uitleg over de rapporten die in GA4 beschikbaar is. Want eerlijk is eerlijk, er verandert nogal wat door de overstap van Universal Analytics naar GA4 en een beetje hulp is dan best prettig.
Zie jij onderstaande melding in Analytics en weet je niet wat dit inhoudt en wat je moet doen? Dan is de cursus GA4 voor WooCommerce echt iets voor jou!
Voor deze cursus hoef je niet technisch te zijn. Alles wordt aan de hand van stappenplannen en video’s uitgelegd. GA4 is momenteel nog volop in ontwikkeling en als er nieuwe functies beschikbaar komen, voeg ik deze toe aan de cursus. Met je aanmelding houd je altijd toegang tot alle informatie uit de cursus.
Na het volgen van de GA4 voor WooCommerce cursus weet jij in elk geval:
- hoe je een GA4 stream aanmaakt en op je website plaatst
- welke instellingen er nodig zijn om je verkeer optimaal te meten
- hoeveel bezoekers er op je website zijn geweest en hoe ze zich hebben gedragen op jouw website
- waar de bezoekers vandaan zijn gekomen
- hoe deze bezoekers jouw website vonden, via Google, Instagram, je nieuwsbrief of welk ander kanaal ook
- hoeveel bestellingen er zijn gemaakt
- via welk kanaal de meeste bestellingen zijn gemaakt
- hoe je extra doelen instelt, zoals hoe vaak een contactformulier is ingevuld
- en nog veel meer…
Deelname aan de cursus GA 4 voor WooCommerce is een eenmalige investering die tot 30 september tegen een gereduceerd tarief wordt aangeboden. Je betaalt nu slechts €27 en houdt altijd toegang tot de informatie.
Waarom is Google Analytics belangrijk voor je website?
Meten is weten. Het klinkt afgezaagd, maar met de digitale mogelijkheden van vandaag de dag kun jij snel je focus verliezen. Data is dan het beste uitgangspunt om je focus weer te krijgen.
Een voorbeeld: Paulien was superdruk met Instagram voor haar webshop, elke dag berichtjes, Stories of Reels plaatsen en deze sponsoren en hier ging heel wat tijd in zitten. Eén keer per 2 weken stuurde ze bovendien een nieuwsbrief die ze vrij snel in elkaar zette. Toen we goed in haar data uit Google Analytics doken, ontdekten we dat haar nieuwsbrief 6x (!) zoveel opleverde dan al haar inspanningen op Instagram. Conclusie: nog maar 3x per week plaatst Paulien iets op Insta en ze stuurt nu wekelijks een nieuwsbrief. Het aantal bestellingen is hiermee nog verder gestegen.
Van bovenstaand voorbeeld zijn er nog heel veel meer te bedenken en ook zelf word ik nog regelmatig verrast door data en heb ik mijn werkzaamheden hierop aangepast.
Kortom: verzamel je data, analyseer deze zorgvuldig en baseer hier je beslissingen op. Het is nog superleuk ook!
GA4 voor WooCommerce
De cursus GA4 voor WooCommerce is momenteel volop in ontwikkeling. Na je aanmelding heb je toegang tot het 1e deel waarin je ontdekt hoe je GA4 installeert. In de maand september worden er continu nieuwe modules toegevoegd. Als je vragen hebt, beantwoord ik deze ook graag.
Veel gestelde vragen
Ik heb GA4 al op mijn website staan, maar weet weinig over het analyseren van de data. Is de cursus voor mij ook interessant?
Ja, het installeren van GA4 is maar een klein onderdeel van de cursus. Je ontdekt nog veel meer handige informatie in de cursus over het lezen en analyseren van de data. De cursus is dus zeker ook voor jou interessant.