7 tips voor meer effect met je blog

7 tips voor meer effect met je blog

U blogt, maar brengt dit ook resultaat? Of schrijft u wel berichten op uw blog, maar worden deze slechts door weinig mensen gelezen? Als u, net als ik enigszins fanatiek blogt, weet u dat er behoorlijk wat tijd gaat zitten in het schrijven van een goed bericht. En dus wilt u wel dat het bericht wordt gelezen. Daarom 7 tips die u helpen meer resultaat te behalen met uw WordPress blog.

  1. Uitgebreide content scoort
    Laat zien dat u kennis heeft van uw product, dat u weet wat u verkoopt en dat u passie heeft voor uw bedrijf. Gedetailleerde berichten worden al snel als interessant betiteld en verondersteld wordt dat de auteur echt kennis van zaken heeft. En dus worden uw berichten sneller gedeeld of opgeslagen door de lezer. Natuurlijk hoeft niet elk bericht een lang verhaal te zijn, maar wilt u echt goed scoren op een bepaald onderwerp, zorg dan dat u trefwoorden daarvoor op een rijtje heeft en verwerk deze trefwoorden in een uitgebreid, informatief en gedetailleerd verhaal.
  2. Wees actief met e-mailmarketing
    Heeft u een bestand met e-mailadressen dan kunt u regelmatig nieuwsbrieven versturen met daarin aandacht voor de artikelen op uw blog. E-mailmarketing is misschien op dit moment wel de best scorende manier van internet marketing die door veel bedrijven nog lang niet ten volle wordt benut. Daarom 3 tips om meer e-mailadressen te verkrijgen:

    • Zorg voor een goede weggever als mensen zich aanmelden: schrijf een e-book over een onderwerp dat past bij uw blog en geef dit weg aan mensen die zich aanmelden voor uw nieuwsbrief.
    • Plaats de aanmelding voor uw nieuwsbrief op meerdere plekken op uw website. Kijk welke pagina’s druk worden bezocht en vermeld ook daar de optie om aan te melden voor uw nieuwsbrief.
    • Bedenk goed waar de bezoekers van uw website interesse in hebben: wellicht logisch, maar de bezoeker van een webshop zal zich eerder aanmelden indien hem een korting wordt beloofd, terwijl de bezoeker van uw blog juist interesse heeft in een e-book met extra informatie.
  3. Laat mensen delen via social media
    Zorg ervoor dat uw bezoekers de berichten op uw blog of de producten in uw webshop eenvoudig kunnen delen via social media. Meerdere WordPress plug-ins zijn beschikbaar die social sharing heel eenvoudig maken.
  4. Link altijd naar een ander bericht op uw blog
    Interne links binnen uw eigen blog zijn een perfecte manier om de aandacht van de bezoeker langer vast te houden. Door in uw blogbericht te verwijzen naar een ander bericht dat dieper ingaat op een bepaald onderwerp, houdt u de bezoeker vast.
  5. Reageren? Graag!
    Maak het eenvoudig voor de bezoeker om te reageren op uw berichten. Interactie met uw bezoekers is goed voor uw imago, maar zeker ook voor uw SEO.
  6. Promoot uw bericht
    Hoe goed je bericht ook is, het scoort pas echt als het de doelgroep bereikt. En dat gebeurt niet als u iets schrijft en vervolgens afwacht of er iemand komt. U moet actief aan de slag met uw blog. Het delen van berichten op social media als Twitter, Facebook en Google+ is dan een goede start.
  7. Wees niet bang om informatie gratis weg te geven.
    Door interessante informatie te delen op internet zult u een expertstatus bereiken die er vervolgens voor zorgt dat klanten u vanzelf benaderen voor uw diensten. Tegenwoordig is het gratis delen van informatie juist een superinteressante manier om uw doelgroep te bereiken.

Ik hoop u met bovenstaande tips een goed idee te hebben gegeven om uw blog meer effectief in te zetten en uw doelstellingen beter te bereiken. Wilt u eens met mij nadenken over uw blog en de manier waarop u dit blog inzet voor uw bedrijf? Neem gerust contact op met stephanie@innonet.nl om een afspraak te maken.

Geef een reactie

×
×

Winkelmand

Send this to a friend