Het eind van september nadert en daarmee start het vierde kwartaal van 2018. Ben jij al bezig met de voorbereidingen voor deze drukke periode voor jouw webshop? Het zijn tenslotte niet alleen Sinterklaas en Kerst, maar er zijn ook nog allerlei dagen die een thema hebben en jou wellicht een leuke boost kunnen geven.

Welke feestdagen mag je niet vergeten in het 4e kwartaal?

Oktober staat al jaren bekend als de woonmaand. Ook themadagen als Dierendag en Halloween vieren we in oktober. November barst de drukte verder los met Black Friday, Cyber Monday en Movember. De focus ligt voor de meeste webshops in de maand december op Sinterklaas, de Kerstdagen en Oudjaarsdag.

Is je webshop klaar voor de feestdagen?

Om straks in oktober, november en december volop te kunnen knallen is het verstandig nu alvast je planning te maken, uit te printen en op te hangen. Wat kun je opnemen in deze planning?

  • Themaplanning: welke feestdag gebruik je voor welk product en hoe ga je dit promoten?
  • Nieuwsbriefplanning: wanneer verstuur je de nieuwsbrieven en met welk thema?
  • Social media planning: welke berichten plaats je wanneer, ga je ook adverteren en welke kanalen zet je in?
  • SEO planning: welke landingspagina’s wil je nog schrijven?
  • Google Ads planning: ga je adverteren, zo ja wanneer en met welk budget?

Door nu je thema’s alvast voor te bereiden en zoveel mogelijk klaar te hebben, kun je straks nog op actualiteiten inspringen en ervoor zorgen dat je website continu up-to-date is.

Wat kun je nu al doen?

Naast het nadenken over thema’s en het voorbereiden van allerlei Online Marketing werkzaamheden is dit ook het perfecte moment om je website technisch te controleren. Denk hierbij aan:

  • Optimaliseer de pagespeed
  • Controleer Google Search Console op crawlfouten
  • Nog geen SSL-verbinding? Doe het nu!
  • Verbeter interne links

 

  • Berichtcategorie:E-commerce
  • Bericht auteur: